Fast Fashion - Ce porți, ce poluezi?

 


Dorinta obsesiva de a putea satisface nevoile consumatorului si de a avea profit transforma industria modei in a doua cea mai mare sursa de poluare. Fast-fashionul se ocupa cu reproducerea pieselor vestimentare inspirate din trenduri, intr-o cantitate uriasa si la un pret mic, in asa fel incat toata lumea sa si le poata cumpara.

In momentul in care exista cerere, business-urile se conformeaza si vin cu o oferta, respectiv produs, care de cele mai multe ori nu ofera calitate, ci doar un pret mic. Totusi, daca stam sa analizam lucrurile de suprafata putem observa din start ca este ceva necurat la mijloc. Preturi mici, cantitati mari si profit? Cum este posibil? Simplu, hainele sunt create în condiții inumane, marea majoritate a muncitorilor fiind femei și copii exploatați, din țări sărace, care lucreaza si 13-14 ore pe zi. De ce? Pentru a tine costurile de productie la limita.

Aceasta industrie toxica este alimentata de nevoia de consum si de adaptare la trenduri, data de comportamentul consumatorului lipsit de simtul raspunderii. Cum putem deveni responsabili in aceasta privinta?

Un sfat pe care l-as da, ar fi investitul inteligent, ci anume aducerea in garderoba a catorva piese vestimentare calitative, care pot fi purtate oricand, fiindca mult nu inseamna neaparat si bun. Daca am fi atenti la durata de viata a  hainelor pe care le achizitionam la un pret destul de imbucurator si am compara cu sumele investite in piese calitative, am avea un raspuns destul de clar. Insa, tindem sa actionam pe moment cand suntem pusi fata in fata cu o oferta care pare absolut irezistibila. „Sunt numai 30 de lei!”

Marketing-ul din spatele acestor haine este bine cosmetizat si inselator. Odata ce intelegem acest aspect, contribuim semnificativ la ameliorarea unor repercursiuni asupra oamenilor, economiei si mediului.

O alternativa la aceasta tentatie, numita fast-fashion, poate sa fie o vizita la un Second Hand. Nu numai ca preturile sunt prietenoase, dar ai sansa sa dai viata unor articole „demodate” si sa iti pui in valoare creativitatea si stilul unic. Individualizarea prin vestimentatie incepe de fapt, sa devina un trend, mai ales in randul tinerilor. Avantajele  acestor  magazine sunt nenumărate, fiindca și ele sunt împărțite în categorii, pentru a satisface cerințele tuturor cumparatorilor, fie adolescenti sau persoane mai in varsta.

Fiecare dintre noi contribuie intr-un mod sau altul la ceea ce inseamna aceasta industrie a modei. Totul pleaca de la educatie, iar schimbarea anumitor mentalitati nu se realizeaza atat de usor, poate chiar deloc. Insa, fiecare gest mic conteaza, fie ca vorbim de o donatie, reciclare sau o investitie pe termen lung. Aceste atitudini contribuie la un viitor mai bun, atat pentru buzunarul tau, cat si pentru mediul economic.

Comments

Popular Posts