Fast Fashion - Ce porți, ce poluezi?
Dorinta obsesiva de a putea satisface nevoile consumatorului si de a avea profit transforma industria modei in a doua cea mai mare sursa de poluare. Fast-fashionul se ocupa cu reproducerea pieselor vestimentare inspirate din trenduri, intr-o cantitate uriasa si la un pret mic, in asa fel incat toata lumea sa si le poata cumpara.
In momentul in care exista cerere,
business-urile se conformeaza si vin cu o oferta, respectiv produs, care de
cele mai multe ori nu ofera calitate, ci doar un pret mic. Totusi, daca stam sa
analizam lucrurile de suprafata putem observa din start ca este ceva necurat la
mijloc. Preturi mici, cantitati mari si profit? Cum este posibil? Simplu,
hainele sunt create în condiții inumane, marea majoritate a muncitorilor fiind
femei și copii exploatați, din țări sărace, care lucreaza si 13-14 ore pe zi.
De ce? Pentru a tine costurile de productie la limita.
Aceasta industrie toxica este alimentata de
nevoia de consum si de adaptare la trenduri, data de comportamentul
consumatorului lipsit de simtul raspunderii. Cum putem deveni responsabili in
aceasta privinta?
Un sfat pe care l-as da, ar fi investitul
inteligent, ci anume aducerea in garderoba a catorva piese vestimentare
calitative, care pot fi purtate oricand, fiindca mult nu inseamna neaparat si
bun. Daca am fi atenti la durata de viata a hainelor pe care le
achizitionam la un pret destul de imbucurator si am compara cu sumele investite
in piese calitative, am avea un raspuns destul de clar. Insa, tindem sa
actionam pe moment cand suntem pusi fata in fata cu o oferta care pare absolut
irezistibila. „Sunt numai 30 de lei!”
Marketing-ul din spatele acestor haine este bine
cosmetizat si inselator. Odata ce intelegem acest aspect, contribuim
semnificativ la ameliorarea unor repercursiuni asupra oamenilor, economiei si
mediului.
O alternativa la aceasta tentatie, numita
fast-fashion, poate sa fie o vizita la un Second Hand. Nu numai ca preturile
sunt prietenoase, dar ai sansa sa dai viata unor articole „demodate” si sa iti
pui in valoare creativitatea si stilul unic. Individualizarea prin
vestimentatie incepe de fapt, sa devina un trend, mai ales in randul tinerilor.
Avantajele acestor magazine sunt nenumărate, fiindca și ele sunt
împărțite în categorii, pentru a satisface cerințele tuturor cumparatorilor,
fie adolescenti sau persoane mai in varsta.
Fiecare dintre noi contribuie intr-un mod sau
altul la ceea ce inseamna aceasta industrie a modei. Totul pleaca de la
educatie, iar schimbarea anumitor mentalitati nu se realizeaza atat de usor, poate
chiar deloc. Insa, fiecare gest mic conteaza, fie ca vorbim de o donatie,
reciclare sau o investitie pe termen lung. Aceste atitudini contribuie la un
viitor mai bun, atat pentru buzunarul tau, cat si pentru mediul economic.
Comments
Post a Comment