Interviu cu Daniel Bălună, un tânăr dedicat unei organizații de studenți din București

Cum sa fiu BOS(s) online?

Pentru Daniel Baluna, student in al doilea an de facultate, maturizarea si responsabilitatea au inceput in momentul in care a reusit sa castige postul de manager al departamentului de Research&Development din cadrul Business Organization for Students, o organizatie studentească, ce face legatura intre mediul business si cel studentesc.

Daniel Baluna-21 de ani

Dani, inainte de a candida pentru functia pe care o ocupi acum, ce te-a facut sa te alaturi unei organizatii studentesti?

Imi place aceasta intrebare, raspund cu drag la ea, mai ales cand vine din partea studentilor. Inca din copilarie am fost o persoana extrem de sociabila si mereu mi-am dorit sa ajut oamenii din jurul meu. Cu gandul acesta am ramas si acum, la facultate, iar acesta este unul dintre motivele pentru care am ales sa aplic aici, pe langa multele oportunitati profesionale pe care organizatia le ofera. Si pana la urma, de ce sa nu profiti de ceva gratis si bun?

Ai aplicat aici in 2019, cand lucrurile stateau diferit. Daca ar fi sa aplici in momentul acesta, dat fiind faptul ca este online, ai mai face-o?

Aceasta a fost intrebarea pe care toti membrii board-ului de anul aceasta am avut-o in cap in perioada de recrutare. A durat destul de mult sa ne punem cap la cap ideile, pentru a avea o strategie care chiar sa dea roade. Incep prin a spune asta, pentru ca raspunsul pe care ni l-am dat singuri la final s-a legat strict de oameni, nu de treburi organizatorice. Ceea ce m-a atras la BOS, implicit la atmosfera generala din cadrul organizatiei au fost oamenii. Asa ca, in perioada de recrutare online, ne-am asigurat ca suntem cat mai transparenti posibil si ne-am distrat in cel mai fain mod in mediul virtual. Nici noi nu credeam ca e posibil! Deci, daca as fi fost in locul aplicantilor, cu siguranta m-as mai fi inscris iar. Iar, personal, incerc sa privesc partea plina a paharului. Online, totul este mai rapid sim ai lejer. Cred ca ar fi fost sanse mai mari sa aplic acum, fata de anul trecut. Insa, nu regret nicio secunda ca am aplicat, fiindca, iata-ma aici!

 

Ce te-a motivat sa aplici pentru postul de manager, avand in vedere ca experienta in online este diferita fata de cea fizica?

Imi place sa imi intrec limitele si ma „arunc” in orice inseamna nou, necunoscut, interesant. Nu imi este frica de esec, fiindca din el invat cel mai bine. Sa iti spun sincer, in primele saptamani mi-am imaginat cat de frumos ar fi fost sa fim toti la sedintele de departament in sediul nostru, in aceeasi incapere. Sa nu iti mai zic de toate evenimentele sociale pe care puteam sa le facem anul acesta: teambuilding, gala, petrecerea de Craciun, de Halloween si proiectele marca BOS. Dar, nu suntem singurii care trec prin perioada aceasta, „normalul” din zilele noastre se intampla in online, deci trebuie sa ne conformam. Nu mi-am imaginat ca pot sta si 5-6 ore pe laptop vorbind experiente de viata cu niste oameni pe care nu i-am vazut niciodata in viata reala, dar uite ca s-a intamplat.

Iar, un avantaj pe care nu l-as putea avea fizic in toata aceasta situatie ar fi punctualitatea. Deci, pe mine online-ul m-a salvat!

 

Cum iti gestionezi echipa?Ce faci atunci cand sunt demotivati

Mi-a fost foarte greu sa selectez studentii ce vor face parte din echipa mea, fiind prima data cand eram angrenat intr-un proces de genul, mai ales ca am avut foarte putin spre deloc ajutor. Am reusit, in cele din urma sa imi aleg echipa asa cum mi-am propus, cu oameni destul de diferiti, dar care au destul de multe interese comune si aceeasi dorinta de a se perfectiona, pe langa facultate. In acest punct am crezut ca s-a terminat ce a fost greu, insa atunci am realizat ca nici macar o mica parte nu se terminase. Mi-am dat seama, in acel moment, ca doar cu o atitudine prietenoasa si prin comunicare voi reusi sa ii tin uniti, ocupati, captivati si inca interesati de organizatia noastra. Am refuzat complet sa arat un stil autoritar sau dau impresia ca functia mea inseamna ca le sunt superior.

 

Care este cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o de cand ai intrat in asociatie?

Cea mai importanta lectie pe care am invatat-o in BOS este ca, indiferent despre afinitatile personale si cat de bine te intelegi cu o persoana in viata personala, atunci cand lucrezi, aceste dinamici aproape ca nu mai conteaza. Sa iti dau si un exemplu, Elena: din toata echipa de conducere a acestei organizatii, cel mai comod ma simt cand lucrez cu managerul de HR, iar daca as vrea sa ies la o cafea cu cineva din toata echipa, ea nu ar fi printre primele 3 persoane pe care le-as suna. Insa, viata este separata si nu trebuie sa o traiesti cu aceleasi persoane pentru tot ce faci!

Comments

Popular Posts